Dowód na nawrócenie

Biada zuchwałej duszy, która sobie uroiła, iż jeżeli od chwili Ciebie odejdzie, owo nieco lepszego znajdzie. W którąkolwiek zwróci się stronę — w tylna część, w środku bok, znowu w czoło — wszędzie jej ogół dolega okrutnie. A raptem Tyś spokojem. I oto jesteś blisko. I uwalniasz od chwili nieszczęsnego błądzenia, stawiasz nas na drodze Twojej, pocieszasz a mówisz: „Biegnijcie — Ja was nieść będę, Ja was powiodę, Ja was w tym miejscu poniosę”Tajemnica grzechu: zagubienieBolesnym doświadczeniem, które naznacza żywot człowieka, jest błądzenie prowadzące do zagubienia. „Wszyscyśmy pobłądzili jakim sposobem owce, każdy z nas się obrócił pod adresem własnej drodze” (Iz 53,6). „Błądzili po pustych bezdrożach, aż do miasta zamieszkałego negacja logiczna znaleźli drogi. Cierpieli żądza także zapędy także wygasało w nich żywot” (Ps 107,4n). W świetle powyższych tekstów Pisma Świętego grzesznik jawi się jako przesłanie podatna na złudzenia, w których potrafi obstawać uparcie, aż aż do tragicznego finału. Podobnie w charakterze jeden z bohaterów powieści Goldinga — księżulek pouczający tytułową wieżę na kościele. Miasteczko zamiera w środku strachu, wiedząc, iż konstrukcja dachu nie ma prawa wytrzymać. Obłęd zaślepionego wizjonera kończy się katastrofą: strażnica wali się spośród hukiem, niszcząc dom modlitwy tudzież okoliczne domy, i on tenże popada do wnętrza obłęd.Grzech objawia się jako gwałtowny tok aż do przepaści (do wnętrza przekonaniu, że podążam do krainy szczęścia) czy też jako zagubienie na pustynnych bezdrożach. W pierwszym przypadku istota ludzka łamie sobie kości. Iluzja szczęścia jako że jest kiedy celuloid wyświetlany na ścianie. Gdy ktokolwiek usiłuje wskoczyć w jego środek, wali głową w środku mur. Gdy czort stwarzał religijny Antoniemu iluzje ponętnej kobiety do wnętrza jego pustelni, pozostawał niewzruszony. Zdawał sobie sprawę, że jest wciągany wewnątrz grę pozorów, która ma rozdzielić jego oddanie Bogu oraz zwyciężyć nieustępliwe głód podążania ścieżką Prawdy.W drugim przypadku — nieustannych zmian kierunku marszu na pustyni — istota ludzka pogrąża się w środku rozpaczy, osamotnieniu oraz poczuciu bezsensu. Św. Augustyn po latach uznał, że gonitwa za tym, co wydawało mu się pięknem wartym zachodu, wyprowadziła go na manowce:W nawróceniu pierwszą sprawą jest uważanie własnego stanu. Człowiek potrafi latami ukrywać żal przeżytej katastrofy plus planować sobie los na dnie przepaści. Pomaga mu do wnętrza tym stosowanie najprzeróżniejszych „uśmierzaczy”, które pozwalają nie czuć pogruchotanych kości. Te środki zaradcze w dalszym ciągu z większym natężeniem pustoszą wewnętrzny stwór człowieka, zamieniając go wewnątrz snujące się widmo. Ich rozmaity menu sprowadza się aż do wszelkiego rodzaju stanów amoku, które odrywają człowieka odkąd jego własnego serca, oraz tym samym od czasu Boga, Źródła Prawdy.W doświadczeniu grzechu natomiast jego gorzkich owoców dominują u ludzi wierzących a pragnących nawrócenia trzy postawy. Pierwsza owo impresja słabości oraz niemocy autentycznego powrotu do Boga. Lęk, że w życiu negacja logiczna uda mi się pokonać ogromnego dystansu, który wyznacza moje w taki sposób dalekie odejście. Być może owo właśnie doznanie stało się udziałem Judasza, jaki w środku swoim osamotnieniu uznał, iż nie istnieje wcześniej podejście powrotu. Zbyt o wiele odszedłem, bym był w środku stanie rozmawiać: cała w przeszłość!Druga budowa ciała to ogromne impresja winy, odbierające życzenie aż do życia a szacunek aż do siebie. Człowiek faktycznie nader koncentruje się na własnym upadku, iż jego ciemno przysłania mu litość Boga.Czasem wewnątrz prawdziwym przeżyciu żalu wewnątrz grzechy przeszkadza psychiczne poczucie winy, wewnątrz którym w środku środek uwagi jesteśmy my sami. Cierpimy, iż z powodu naszych pomyłek zaś złych wyborów ucierpiało nasze dobre imię. Jak mogłem być taki durny? Jak mogłem owo dokonać? Jak mogłem to ogłosić?Trzecia prezencja owo ochota zrobienia gruntownego porządku wewnątrz swoim życiu moralnym plus religijnym oparta nagminnie na wierze, że wsio da się przepracować również uleczyć własnym, konsekwentnym wysiłkiem. Radykalizm poprawy siebie płynie do tego niejednokrotnie spośród lęku zanim zatratą siebie w środku grzechu, jeślibym zaniedbał duchowej pracy. Być może ta nastawienie rodzi się spośród poczucia, iż gdyby mam zarobić na Bożą uczucie, muszę unaocznić się odpowiednią żarliwością, która przywróci mi Bożą aprobatę.Odrębnym problemem jest niedostatek myślenia o nawróceniu jako drodze, na której aż do końca życia będzie się do wnętrza człowieku dokonywała wewnętrzna przemiana. Nie ma jako że takiego momentu, w którym moglibyśmy cedzić: — Dziękuję Ci, Boże, że jestem tak doskonały. Przypowieść o celniku zaś faryzeuszu stanowi przestroga poprzednio postawą definitywnego zwycięzcy w środku duchowych bojach.Poszukajmy w środku słowie Bożym tropów wiodących aż do odkrycia Bożego pomysłu na szczegółowo przeżyte nawrócenie.Zachwyt, który rodzi się w środku duszy Augustyna, ma swoje źródło do wnętrza odkryciu zasadniczego na rzecz chrześcijańskiego rozumienia nawrócenia faktu: Bóg przychodzi do grzesznika, ażeby rozewrzeć mu oczy na grupa społeczna, do wnętrza jakim się znajduje. Przychodzi, by dać w wyniku go na własnych rękach spośród piekła, do którego zabłądził.Ewangeliczną ilustracją Boskiej obecności pod ręką grzeszniku jest randka z Samarytanką (J 4,1–42). Życie tej kobiety jest bardzo mocnym obrazem ludzkiego zagubienia. „Miała pięciu mężów” — nie kochanków, nic z większym natężeniem błędnego mężczyzn, u których pragnęła odnaleźć szczęście. Błąka się w jaki sposób w środku zaklętym kręgu, kluczy po pustyni do wnętrza rozpaczliwym oczekiwaniu, że tym w sumie się uda, iż znajdzie właściwego mężczyznę, geneza, które ją napoi. Rozmowa spośród Jezusem pomaga odsłonić bolesną ranę jej serca. Może odnaleźć własne zagubienie, nie czując się w sąsiedztwie tym potępioną. Droga przychodzi do Samarytanki, rozpościera się u jej poranionych natychmiastowo na oślep stóp. Tą drogą będzie mogła skierować się do „miasta zamieszkałego” (Ps 107,5).Pozostając u Ojca, jest Chrystus prawdą a życiem; oblekając się w materia, stał się drogą. Nie powiedziano ci: „Pracuj zaś szukaj najdroższy, abyś doszedł do prawdy zaś życia”. Nie to ci powiedziano. Wstań, leniwcze, szlak komunikacyjny sama aż do ciebie przyszła i śpiącego obudziła cię ze snu, oby cię owszem obudziła! Wstań zaś chodź!

Słownik tłumaczy, iż nawrócenie polega na uznaniu zła, które się popełniło tudzież podjęciu decyzji o tym, iżby tego negacja logiczna powtarzać. Oczywiście owo słuszne, lecz w Piśmie św. greckie wyraz oznaczające nawrócenie, metanoia, ma o wiele szersze znaczenie. Oznacza ono zmianę myślenia, która spośród kolei prowadzi do zmiany sposobu działania natomiast reagowania wewnątrz naszym życiu. Przed Chrystusem nawrócenie oznaczało powrót aż do przestrzegania Prawa – wziętość tego, co ono mówi, tudzież stanięcie w środku posłuszeństwie poniżej niego. Ale Jezus, rozpoczynając swoją publiczną inicjatywa, powiedział: „Nawracajcie się dodatkowo wierzcie w środku Ewangelię”. On sprawił, że te para aspekty – Prawo oraz wierzenia – niekończący się się jednością, a nawrócenie miało odtąd mienić nie tyle opinia ku tyłowi, tak dalece pójście do przodu. Dobra Nowina jest czymś, w środku co wkraczamy przy użyciu wiarę. To sens głosili później apostołowie wewnątrz dniu zesłania Ducha Świętego: „Nawróćcie się – powiedział aż do nich Piotr – i niech każdy spośród was ochrzci się w sława Jezusa Chrystusa na rozgrzeszenie grzechów waszych, a weźmiecie do wnętrza darze Ducha Świętego” (Dz 2, 38). Co dlatego składa się na nasze nawrócenie? TRZY KROKI DO NAWRÓCENIA1. Przyjęcie zbawczej miłości Jezusa Chrystusa, podjęcie decyzji o przyjęciu Go jako swojego Pana plus życiu jako Jego uczeń. Jednocześnie jest owo największe rutyna wolności, jaka jest nam dana. 2. Żal wewnątrz grzechy. Grzech owo nieposłuszeństwo pod Boga, skutkiem tego powinniśmy ubolewać, gdy go popełniamy. Jednak opłakiwanie spośród powodu grzechów owo coraz negacja logiczna nawrócenie – jest poprzednio tylko przyjmowanie życia, wewnątrz którym nie ma przedtem potępienia. Nie chodzi tedy o ekscytacja smutku (samo do wnętrza sobie destrukcyjne), mimo to o żal, który prowadzi aż do przemiany serca. Spowiedź jest wyrazem nawrócenia także jest konieczna do tego, abyśmy mogli uwzględnić aż do porządku naszą relację z Bogiem, tym samym ten sakrament jest na rzecz nas wielkim darem. Uczciwe przyznanie się także wyznanie naszych grzechów rozpoczyna się odkąd pracy Ducha Świętego do wnętrza nas, który prowadzi aż do przyjęcia przebaczenia zaś aż do przemiany naszego serca.Jednak wiele osób wyznaje nadal te same grzechy również negacja logiczna widzi żadnej poprawy. Wierzy, że zostały im one przebaczone, aliści jest jakaś tarapaty, która nie pozwala im przyswajać mocy nawrócenia. A to naprowadza nas na trzeci aspekt nawrócenia.3. Uwolnienie odkąd zwodzenia. Częścią każdego grzechu jest zwodzenie, co Jezus potwierdził na krzyżu, mówiąc: „Ojcze, przebacz im, skoro negacja logiczna wiedzą, co czynią”. Po ludzku wiemy dostatecznie wiele, by przystać ślubowanie zbyt wszelkie zło, jakie uczyniliśmy. Jednak negacja logiczna jesteśmy aż do końca świadomi tego, co pociąga w ciągu sobą lokalny grzech. Nie rozumiemy w pełni, w jaki sposób wielce obrażamy Boga, gdy ranimy samych siebie zaś niczym wybitnie szkodzimy innym. Gdybyśmy owo zobaczyli, o wiele mniej byśmy grzeszyli. A negacja logiczna widzimy, z tej przyczyny że starszy kłamstwa przyczynia się (pośrednio oznacza to wyraźnie) do naszego grzechu. Zachęcam do niesłychanie ważnej refleksji: podczas gdy łgarstwo zaś zwodzenie złego ducha działa wewnątrz moim życiu. Ta umysł jest nader istotna, ponieważ wystawienie pokus na przestrzeń niezadrukowana Boże jest dla nas drogą aż do wolności w środku Chrystusie.NA WŁASNEJ SKÓRZE… 40 lat temu, w środku 1970 r. w pojedynkę doświadczyłem chrztu w Duchu Świętym zaś spotkałem Jezusa. Zacząłem wobec tego odczytywać Pismo św. i kiedy przeczytałem Nowy Testament – uświadomiłem sobie, że wiele spośród niego nie rozumiem. W kto strategia ci wszyscy ludność, o których jest mowa do wnętrza Ewangelii, byli uwalniani za pośrednictwem Jezusa z mocy złego ducha? Jednak był we mnie w tym momencie Duch Święty, wtedy wiedziałem, iż to, co czytam, jest prawdą.Niedługo potem przyjechał do mnie należący do mnie kamrat, który był w owym czasie wewnątrz seminarium, także powiedział, iż w toku spotkania modlitewnego modlono się zbyt niego oraz został uwolniony. Nie rozumiałem, co proch na myśli. Powiedział mi, że miał szkopuł spośród masturbacją – wyznawał to, rozmawiał o tym problemie z kierownikiem duchowym, stosował się do wszystkich jego wskazówek, aliści do tej pory był połączony tym grzechem. Wtedy pomodlono się zbyt niego oraz… aktualnie jest wolny. To mnie zszokowało! Pomyślałem, że o ile to zgodność z rzeczywistością, owo wiele rzeczy wewnątrz moim życiu wymaga takiej modlitwy, dodatkowo jest do tej pory do licha także trochę innych ludzi, którym wolno by w ów modus pomóc. I ano, metodą prób i błędów, zacząłem sprawdzać najdroższy w odniesieniu do uwolnieniu.Kilka lat po doświadczeniu chrztu wewnątrz Duchu Świętym odczułem, że potrzebuję w dalszym ciągu więcej uzdrowienia. I ano, Bóg okazał mi łaskę zaś pewne osoby modliły się zbyt mnie, abym mógł przeżyć wewnętrznego uzdrowienia w środku relacji spośród moim ojcem. Owoce tej modlitwy mnie zaskoczyły – zauważyłem, że jest we mnie więcej odwagi, podczas kiedy mówię do dużych grup ludzi. Nie byłem wprzódy no tak zamknięty i z zaprzątniętą uwagą na sobie. Zrozumiałem później, iż Bóg ma idea przy naszego życia, natomiast taki koncepcja ma podobnie szatan. To gorsza połowa chciał, abym żył trafny lękiem plus przenigdy nie podjął tego, co przeznaczył mi Bóg. Dlatego doszedłem aż do wniosku, że potrzebuję uzdrowienia na głębszym poziomie natomiast… uwolnienia. NIE TYLKO KRĘGOSŁUP Gdy w środku 1985 r. pojechałem na konferencję – Pan zaczął rozkruszać moje serce. Wiernie służyłem Panu, byłem liderem wspólnoty, robiłem wsio, co do mnie należało, plus postępowałem odpowiednio, tymczasem… moje kier oziębło. Zawsze myślałem o sobie jako o synu marnotrawnym, który powrócił do domu Ojca, jednakowoż w tym miejscu Pan Bóg zaczął mi odsłaniać także grzechy „starszego brata”. Bóg po razu jednego późniejszy skruszył moje napęd i doprowadził mnie do łez. Dzięki tym doświadczeniom powstała moja pierwsza pozycja bibliograficzna – „Powrót starszego brata”, która mówi o grzechach serca, o osądzie, o krytyce również poczuciu wyższości.Podczas konferencji spotkałem pewnego księdza, o którym wiedziałem, że modli się o uwolnienie. Pomyślałem sobie: A, co w ową stronę, pójdę do niego. Najbardziej skłonił mnie do tego smutek kręgosłupa, który w wielu przypadkach dokuczał mi przed różnymi ważnymi wydarzeniami, wobec tego także dodatkowo wtedy.Gdy w czasie tej modlitwy eklezjasta mnie zapytał, co mi się przydarzyło – odpowiedziałem spontanicznie, negacja logiczna tyle spośród głowy, co z serca, że do wnętrza pierwszej klasie zostałem zmyty przed całą klasą. Wtedy poprowadził nade mną modlitwę uwolnienia tudzież wyrzeczenia się zła. Kiedy stanął w autorytecie Jezusa, sprzeciwiając się szatanowi – poczułem, że jest coś w ciągu mnie, co uważałem w środku podzespół siebie samego, tudzież chwilowo owo ze mnie wychodzi! I nieoczekiwanie stałem się wolny. Ksiądz nazwał owo „ociupinę” odrzuceniem, w takim przypadku wyrzekłem się odrzucenia, a Pan mnie uwolnił. Zobaczyłem wobec tego, tak jak czynów do wnętrza moim życiu było popełnionych z lęku przed odrzuceniem – kiedy wiele zamknięcia się w środku sobie, chronienia samego siebie, w charakterze wiele egoizmu... Myślę, że ów przykład pomoże nam zrozumieć, dlaczego samotność od momentu zwodzenia prowadzi nas do nawrócenia. To kłamstwa, do wnętrza które uwierzyliśmy natomiast które nosimy w środku sobie –sprawiają, iż jesteśmy zamknięci plus negacja logiczna umiemy przyjąć miłości Boga. Już samo wiedza tego, co jest w środku naszym sercu – daje wolność. Czasem to, co wewnątrz sobie nosimy, wydaje się naszym przyjacielem. Niektórych rzeczy trzymamy się kurczowo, w takim razie wyrzeczenie się ich przypadkiem kapować się nam ryzykowne. Tak się aż do nich przyzwyczailiśmy, że boimy się, jacy będziemy, kiedy odrzucimy to wszystko. Dlatego musimy żebrać Boga o odkrycie prawdy o nas – natomiast prawda wyzwala!

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Głosy medytacji

Cela snu